Vårt medlemskap i Fastighetsägarna förutsätter ett seriöst och kvalitetsmedvetet fastighetsägande. Vi ansluter oss till Fastighetsägarnas syn på att förvaltning skall bedrivas i enlighet med kriterierna nedan.
Vi värnar om goda och förtroendefulla relationer till våra hyresgäster och bostadsrättshavare och bemöter dem därför med omsorg, respekt och hänsyn.
Vi uppträder alltid korrekt i det löpande förvaltningsarbetet, inte minst mot hyresgäster och bostadsrättshavare men även mot den som söker en bostad eller lokal.
Vi är tillgängliga för hyresgäster och bostadsrättshavare och ger dem löpande information om vad de behöver veta för användningen av bostäder, lokaler och gemensamma utrymmen.
Vi sköter och underhåller bostäder, lokaler och gemensamma utrymmen så att de motsvarar den service och standard som överenskommits.
Vi låter miljöhänsyn ingå i fastighetsförvaltningen och ger hyresgäster och bostadsrättshavare den information och de praktiska förutsättningar som krävs för att de ska kunna ta sitt miljöansvar.
Vi informerar i god tid berörda hyresgäster och bostadsrättshavare om planerade underhålls-, förbättrings- och ändringsåtgärder inom fastigheten och ger kunderna tillfälle att ställa frågor och lämna synpunkter på planerade åtgärder.
Vi ingriper mot en hyresgäst eller bostadsrättshavare som inte gör det som krävs för att bevara sundhet, ordning och gott skick inom fastigheten.
Vi åtgärdar fel snarast och begränsar olägenheter vid till exempel en reparation.
Vi försöker att lösa eventuella problem i samförstånd och ser tvister inför myndighet som en sista utväg.
Vi tar avstånd från svarthandel liksom från mutor och andra otillbörliga förmåner.